Compania de car-sharing Spark a anunțat că își va închide activitatea în România Autor: byrev | January 11, 2024 Spark, compania de car-sharing cu cea mai mare flotă de mașini electrice din România, a anunțat că își va închide activitatea în țară începând cu 1 februarie 2024. Decizia Spark este o pierdere pentru piața de car-sharing din România și demonstrează că mediul de afaceri pentru acest tip de servicii este încă dificil în România. Home » Afaceri » Compania Spark a anunțat în data de 10 ianuarie 2024 că își va închide activitatea în România începând cu data de 1 februarie 2024. Spark este o companie de car-sharing, adică oferea utilizatorilor posibilitatea de a închiria mașini electrice pentru o perioadă scurtă de timp, prin intermediul unei aplicații mobile. Este o companie de tip startup, care a fost fondată în 2017. Compania a atras investiții de peste 10 milioane de euro de la investitori internaționali, printre care fondul de investiții EBRD. Spark opera o flotă de peste 1.000 de mașini electrice în București și în alte orașe din România. Utilizatorii puteau închiria mașini Spark prin intermediul aplicației mobile, care le permitea să identifice mașinile disponibile în apropiere, să rezerve o mașină și să o deblocheze cu ajutorul telefonului mobil. Percepea utilizatorilor o taxă de închiriere pe minut, care varia în funcție de ora din zi și de distanța parcursă. De asemenea, compania oferea abonamente lunare, care ofereau reduceri la tarifele de închiriere. Motivul principal al acestei decizii este mediul de afaceri nefavorabil, care include o serie de factori, cum ar fi: Lipsa de susţinere din partea autorităţilor locale. Spark a criticat în mod repetat autoritățile locale pentru că nu au oferit suficientă sprijin pentru transportul cu mașini electrice. În special, compania a fost nemulțumită de faptul că mașinile electrice de car-sharing nu sunt scutite de plata parcării în București, spre deosebire de mașinile electrice private. Costurile ridicate. Operarea unei flote de mașini electrice este costisitoare, iar Spark a susținut că nu poate face față acestor costuri într-un mediu de afaceri nefavorabil. Concurența. Piața de car-sharing din România este încă în curs de dezvoltare, iar Spark se confruntă cu concurență din partea altor companii, cum ar fi Autonom și Cityscoot. Spark a declarat că este dezamăgită de această decizie, dar că a fost nevoită să o ia pentru a-și proteja interesele financiare. Compania a mulțumit utilizatorilor pentru sprijinul acordat în ultimii ani. Decizia Spark de a se retrage din România este o pierdere pentru piața de car-sharing din România. Spark era compania cu cea mai mare flotă de mașini electrice din România, iar retragerea sa va reduce opțiunile disponibile pentru utilizatorii români. Concluzii Decizia Spark de a se retrage din România este o dovadă clară a faptului că mediul de afaceri pentru companiile de car-sharing este nefavorabil în România. Acest mediu este caracterizat de o serie de factori, care includ: Lipsa de susţinere din partea autorităţilor locale. Autoritățile locale nu oferă suficient sprijin pentru transportul cu mașini electrice, inclusiv pentru serviciul de car-sharing. În special, mașinile electrice de car-sharing nu sunt scutite de plata parcării în București, spre deosebire de mașinile electrice private. Această diferență de tratament creează un dezavantaj pentru companiile de car-sharing, care sunt nevoite să plătească taxe mai mari pentru parcare. Costurile ridicate. Operarea unei flote de mașini electrice este costisitoare, din cauza prețului ridicat al mașinilor electrice și al costurilor de întreținere. În plus, companiile de car-sharing trebuie să ofere utilizatorilor un serviciu de calitate, care include o acoperire largă a teritoriului și o disponibilitate ridicată a mașinilor. Acestea sunt costuri care nu pot fi acoperite întotdeauna de tarifele practicate de companiile de car-sharing. Concurența. Piața de car-sharing din România este încă în curs de dezvoltare, iar companiile concurente oferă servicii similare. Acest lucru poate duce la reducerea prețurilor și la o concurență mai strânsă, care poate fi dificil de susținut pentru companiile mici. Completări Pe lângă factorii menționați mai sus, mediul de afaceri nefavorabil din România pentru companiile de car-sharing poate fi completat cu următoarele aspecte: Legislația neclară. Legislația privind serviciile de car-sharing nu este foarte clară, ceea ce poate crea dificultăți pentru companiile care doresc să opereze în România. Infrastructura insuficientă. Infrastructura pentru transportul electric este încă insuficientă în România, ceea ce poate fi un inconvenient pentru utilizatorii de car-sharing. Recomandări Pentru a îmbunătăți mediul de afaceri pentru companiile de car-sharing din România, autoritățile locale ar putea lua următoarele măsuri: Să ofere scutiri de taxe pentru parcarea mașinilor electrice de car-sharing. Acest lucru ar elimina un dezavantaj major pentru aceste companii. Să simplifice legislația privind serviciile de car-sharing. Acest lucru ar crea un cadru mai clar și mai predictibil pentru companiile care doresc să opereze în România. Să investească în dezvoltarea infrastructurii pentru transportul electric. Acest lucru ar face transportul cu mașini electrice mai atractiv pentru utilizatori, ceea ce ar putea duce la o creștere a cererii pentru serviciile de car-sharing. Implementarea acestor măsuri ar putea crea un mediu de afaceri mai favorabil pentru companiile de car-sharing din România, ceea ce ar putea duce la dezvoltarea acestei piețe și la oferirea de noi opțiuni de transport pentru utilizatorii români. Haier vs Home Assistant: Bătălia pentru controlul Open Source: Haier a trimis o notificare de eliminare a unui plugin Home Assistant dezvoltatorului de software care a creat plugin-uri pentru a controla aparatele Haier din Home Assistant. Haier a susținut că plugin-urile încălcau drepturile sale de autor și că îi provocau prejudicii financiare. În ciuda notificării, plugin-urile au fost bifurcate…. Un cuplu a condus de la Polul Nord la Polul Sud într-o mașină electrică!: Aventurieri scoțieni Chris și Julie Ramsey au vrut să demonstreze SUV-ul lor electric este la fel de robust și de fiabil ca o mașină convențională. Au condus din Arctica până la Polul Sud - într-un Nissan Ariya e-4ORCE , călătoria a durat nouă luni și 27.000 de mile timp în…. Gişeul.ro: Instrumentul care simplifică și eficientizează plata obligațiilor fiscale: Platforma Ghişeul.ro este un instrument modern care simplifică și eficientizează procesul de plată a obligațiilor fiscale și administrative. Prin intermediul platformei, cetățenii pot efectua plăți online, de oriunde, în orice moment al zilei. Impactul platformei Ghişeul.ro privind colectarea de taxe este pozitiv. În ultimii ani, numărul plăților efectuate online prin…. Topic: Companii | Concurența | legi | masini | masini electrice | Spark | Transport