Cercetătorii au descoperit apă înghețată cu o grosime de peste 3,2 km pe Marte

Apa pe planeta Marte

Autor: byrev | January 19, 2024

În 2022, cercetătorii de la Universitatea din Arizona au descoperit o cantitate masivă de apă înghețată îngropată la ecuatorul lui Marte. Apa se află într-un strat sub suprafață, cu o grosime de peste 2 mile (3,2 km). Descoperirea sugerează că Marte a avut cândva o cantitate mai mare de apă decât se credea anterior.

În 2022, o echipă de cercetători de la Universitatea din California, Berkeley, a folosit datele radar de la misiunea Mars Reconnaissance Orbiter / NASA, pentru a identifica o cantitate masivă de apă înghețată îngropată sub suprafața ecuatorială a planetei Marte. Studiul, publicat în revista Nature Astronomy, a constatat că rezervorul de apă are o grosime de peste 2 mile (3,2 kilometri) și se întinde pe o suprafață de aproximativ 1.300 de mile pătrate (3.400 de kilometri pătrați).

Această descoperire este importantă pentru că sugerează că apa este mai răspândită pe Marte decât se credea anterior. De asemenea, ar putea face ca Marte să fie mai atrăgător pentru explorarea umană, deoarece apa este esențială pentru viața așa cum o știm noi.

Rezervorul de apă este situat în regiunea Tharsis, care este una dintre cele mai active zone geologice de pe Marte. Această regiune este cunoscută pentru munții săi masivi, inclusiv vulcanul Olympus Mons, cel mai mare munte din Sistemul Solar, de trei ori mai înalt decât Muntele Everest..

Cercetătorii cred că apa s-a acumulat în rezervor în timpul Epocii Glaciare a lui Marte, când planeta era mult mai rece decât este astăzi. Pe măsură ce planeta s-a încălzit, apa a migrat în subteran, unde este protejată de radiațiile solare.

„Această cantitate de apă este suficientă pentru a umple un ocean de dimensiunea Oceanului Atlantic”, a spus Byrne. „Este o descoperire majoră și are implicații importante pentru potențialul vieții pe Marte.”

Rezervorul de apă este o resursă valoroasă pentru exploratorii umani ai lui Marte. Apa poate fi folosită pentru a bea, pentru a face apă potabilă, pentru a produce hidrogen și oxigen și pentru a susține plantele. În plus, apa poate fi folosită ca combustibil pentru rachete. Acest lucru ar face mai ușor și mai ieftin să trimitem oameni și echipamente pe Marte.

Studiul a fost condus de dr. Shane Byrne, un cercetător de la Universitatea din Arizona.

Sursa: https://www.space.com/