Noua normă de poluare Euro 7 pentru mașini: amânare, noi cerințe și un pas spre mobilitatea curată

Strazi, Bucuresti, masini care polueaza atmosfera

Autor: byrev | December 20, 2023

Parlamentul European și Consiliul UE au ajuns la un acord privind noile norme de poluare Euro 7 pentru vehicule. Noile norme vor intra în vigoare în iulie 2025 pentru autoturisme și camionete, iar în 2027 pentru camioane și autobuze. O modificare importantă este introducerea unor limite mai stricte pentru emisiile de particule generate de sisteme de frânare și cauciucuri.

În urma unor negocieri îndelungate, Parlamentul European și Consiliul UE au ajuns la un acord privind noile limite referitoare la emisiile autovehiculelor, autobuzelor şi altor vehicule, denumite “Euro 7“. Noile norme vor intra în vigoare în iulie 2025 pentru autoturisme și camionete, iar în 2027 pentru camioane și autobuze.

Amânarea introducerii noului standard pentru mașinile cu motoare termice

Una dintre cele mai importante modificări aduse de noile norme este amânarea introducerii standardului de emisii pentru mașinile cu motoare termice până în 2030. Până în acel moment, limitele emisiilor pentru aceste vehicule vor rămâne la nivelul actual, stabilit de norma Euro 6.

Această amânare a fost cerută de producătorii auto, care au argumentat că implementarea noului standard ar fi prea costisitoare și ar duce la creșterea prețurilor mașinilor cu motoare termice.

Emisiile de particule generate de sistemele de frânare și cauciucuri

O altă modificare importantă adusă de noile norme este introducerea unor limite mai stricte pentru emisiile de particule generate de sistemele de frânare și cauciucuri.

Astfel, emisiile de particule (PM10) vor fi limitate la 3 mg/km pentru vehiculele pur electrice, 7 mg/km pentru majoritatea motoarelor cu combustie internă (ICE) şi vehicule hibride electrice și cu pile de combustie, și 11 mg/km pentru camionete cu ICE mari.

Standard clar pentru bateriile mașinilor electrice în ceea ce privește durabilitatea

Noile norme stabilesc, de asemenea, un standard clar pentru bateriile mașinilor electrice în ceea ce privește durabilitatea. Astfel, bateriile trebuie să aibă o durată de viață de cel puțin 8 ani sau 160.000 km.

Vehiculele electrice şi cele alimentate cu hidrogen trebuie să se conformeze și ele normelor Euro 7.

Noile norme se aplică tuturor vehiculelor noi, indiferent de tipul de propulsie. Astfel, atât vehiculele electrice, cât și cele alimentate cu hidrogen trebuie să se conformeze și ele normelor Euro 7.

Va fi introdus nivelul PM10, în loc de nivelul PM23

Noile norme introduc nivelul PM10, în loc de nivelul PM23, pentru măsurarea emisiilor de particule de frână. Acest lucru se datorează faptului că particulele PM10 sunt mai dăunătoare pentru sănătatea umană.

Informații în timp real privind performanța de mediu a vehiculului cu ajutorul sistemelor de monitorizare la bord

Noile norme impun ca toate vehiculele noi să fie echipate cu sisteme de monitorizare în bord care să furnizeze informații în timp real privind performanța de mediu a vehiculului. Aceste informații vor fi disponibile atât șoferului, cât și autorităților.

Un pas spre mobilitatea curată

Noile norme de poluare Euro 7 reprezintă un pas important în direcția reducerii emisiilor poluante din sectorul transporturilor. Acestea vor contribui la îmbunătățirea calității aerului și la protejarea mediului.

Cu toate acestea, amânarea introducerii standardului de emisii pentru mașinile cu motoare termice până în 2030 poate fi văzută ca un pas înapoi în această direcție.

© 2023 ScurtPeDoi.ro - Toate drepturile rezervate.