Mirosul lacrimilor femeilor reduce comportamentul agresiv la bărbați

femeie frumoasa care plange cu lacrimi pe obraz

Autor: byrev | January 7, 2024

Cercetătorii au descoperit că lacrimile femeilor conțin substanțe chimice care reduc agresivitatea la bărbați. Un studiu a arătat că bărbații care au mirosit lacrimi emoționale de femei au fost mai puțin agresivi în situații provocatoare. Această descoperire sugerează că lacrimile emoționale sunt un mecanism de apărare socială care ajută la menținerea păcii și a armoniei în grupuri.

Cercetătorii au descoperit că mirosul lacrimilor femeilor reduce comportamentul agresiv la bărbați. S-a demonstrat că lacrimile conțin substanțe chimice care blochează agresivitatea la bărbați.

Un studiu publicat în jurnalul PLOS Biology a arătat că mirosul lacrimilor femeilor reduce activitatea cerebrală asociată cu agresivitatea, care duce la un comportament mai puțin agresiv.

Se știe că agresiunea la masculii de șobolan scade atunci când inhalează lacrimi de femele. Este un exemplu de chimiosemnalizare socială, un proces comun la animale, dar mai puțin frecvent sau mai puțin înțeles la oameni.

Pentru a determina dacă lacrimile au același efect asupra oamenilor, cercetătorii au expus un grup de bărbați la lacrimi emoționale de femei sau soluție salină în timp ce jucau un joc de două persoane.

Jocul a fost conceput pentru a provoca un comportament agresiv față de celălalt jucător, pe care bărbații credeau că îi înșeală. Când au avut ocazia, bărbații puteau să se răzbune pe celălalt jucător făcându-i să piardă bani. Bărbații nu știau despre miros și nu puteau distinge între lacrimi și sare, pentru că ambele erau inodore.

Comportamentul agresiv de răzbunare în timpul jocului a scăzut cu peste 40% după ce bărbații au mirosit lacrimi emoționale de femei.

Când a fost repetat într-un scanner RMN, imagistica funcțională a arătat două regiuni ale creierului asociate cu agresivitatea – cortexul prefrontal și insula anterioară – care au devenit mai active atunci când bărbații au fost provocați în timpul jocului, dar nu au devenit la fel de active în aceleași situații atunci când bărbații miroseau lacrimile.

Individual, cu cât diferența de activitate cerebrală era mai mare, cu atât jucătorul se răzbuna mai rar în timpul jocului.

Această legătură între lacrimi, activitate cerebrală și comportament agresiv sugerează că chimiosemnalizarea socială este un factor în agresivitatea umană, nu doar o simplă curiozitate animală.

Autorii au adăugat:

“Am descoperit că, la fel ca la șoareci, lacrimile umane conțin un semnal chimic care blochează agresivitatea conspecifică la masculi. Acest lucru contrazice ideea că lacrimile emoționale sunt unice la om.”

Sursa: https://journals.plos.org/